Kurs został ustalony – dla nowego ID.4 marki VW.
Większa szybkość, elastyczność i produktywność dzięki migracji systemów sterowania
Od wiosny 2022 roku z taśmy w zakładzie Volkswagen w Emden zjeżdża ID.4. Zakład w przyszłości stanie się zwykłą e-fabryką. Dlatego powstają nowe hale produkcyjne i budynek logistyczny.
„Przez rozpoczęcie produkcji ID.4 producent samochodów wykonuje pierwszy krok”, mówi Stephan Heuer, odpowiedzialny kierownik projektu w naszym zakładzie w Wallenhorst. „Automatyzujemy elektryczne kolejki podwieszane do produkcji modelu elektrycznego na zlecenie producenta technologii przenośników ROFA”. Chodzi o zdemontowanie istniejących urządzeń i zamontowanie ich w innej hali do montażu nowego modelu.
Łącznie dotyczy do około 1500 m szyny jezdnej z dwiema stacjami podnoszenia, czterema podnośnikami piętrowymi i licznymi zwrotnicami. Całkowicie automatyczne zabieranie części pojazdów do przetransportowania ich we właściwym czasie do danego miejsca montażu wymaga wielu prac. Zajmujemy się planowaniem i inżynierią, konstrukcją CAD oraz programowaniem, a także realizacją złączy do systemów umieszczonych wcześniej i później. Ponadto dostarczamy wymagane szafy sterownicze i elementy obsługi.
Przekonaliśmy konstruktora samochodów, aby jednocześnie zmigrować systemy sterowania do prac na nowym portalu TIA Siemens. W ten sposób jest on nie tylko przygotowany do przyszłych wymagań, ale korzysta przede wszystkim z szybszego uruchomienia, większej produktywności i znacznie wyższej elastyczności.
Prace wykonywaliśmy przy bieżącym funkcjonowaniu, a większe przebudowy w czasie urlopu zakładowego. Ogólnie harmonogram był bardzo napięty. „To jest wymagające, w szczególności w czasie pandemii”, mówi osoba odpowiedzialna za projekt. „Jednak dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu w branży konstrukcji pojazdów i wsparciu naszych pracowników z zakładu w Bremie, wszystko odbyło się zgodnie z planem. Również pozytywnie wypadło podsumowanie klienta”.