
Moduły zasilające:
Produkcja e-modelu na nowym poziomie
W porównaniu z pojazdami na silniki spalinowe, pojazdy elektryczne to prawdziwy gigant. Technologia produkcji musi podążać za tym trendem. Niedawno, w Bremie, dla jednego z wiodących światowych producentów samochodów, przeprowadziliśmy kompleksową modernizację technologii przenośników i podnośników.
W tym celu opracowaliśmy i zbudowaliśmy 124 zupełnie nowe platformy przesuwne, w tym platformy podnośnikowe, całkowicie nową architekturę sterowania i bezprzerwowe zasilanie zewnętrzne z akumulatorów. „Największym wyzwaniem w rozwoju i integracji jest ograniczona przestrzeń dla ludzi i techniki w miejscu pracy”, wyjaśnia Andreas Tenne, który wraz z Josefem Reicksmannem kieruje działem techniki przenośników w Bremie.
Ale nie tylko dopasowanie innowacyjnej technologii do najmniejszej przestrzeni postawiło zespół projektowy przed trudnym zadaniem: Ponieważ wymiary samej platformy to 5,50 x 3,30 metra, konieczne było wynajęcie hali specjalnie na potrzeby montażu testowego. Wcześniej przeprowadzono tam testy mechaniczne i elektryczne systemu. „Korzystając z naszego narzędzia do dokumentacji SCHULZ ProKom, bezpośrednio uwzględniliśmy zapewnienie jakości i szczegółowo udokumentowaliśmy każdy krok”, wyjaśnia Andreas Tenne.
Po przejściu wszystkich testów i ustaleniu wszystkich 60 punktów kontrolnych uzgodnionych z klientami, rozpoczęto stopniową wymianę platform w hali montażowej. „Aby nie zakłócać trwających operacji produkcyjnych, wymianę zawsze przeprowadzaliśmy w czasie wolnym od produkcji, w weekendy”, wyjaśnia kierownik działu, dodając: „Były to prawdziwe sprinty, które zazwyczaj trwały do niedzielnego popołudnia. Wieczorem z powrotem przekazywaliśmy zakład i zostawaliśmy na miejscu do 3:00 nad ranem, aby się upewnić, że wszystko działa”.
Oddana praca około dwunastu kolegów na miejscu przyniosła efekty. Od końca listopada zakład pracuje w trybie wielozmianowym. Każda platforma może teraz przenosić ładunki o masie do 2000 kilogramów. Nic nie stoi na przeszkodzie integracji nowego typu e-pojazdu pod względem technicznym.
Największym wyzwaniem w rozwoju i integracji jest ograniczona przestrzeń dla ludzi i technologii w pracy.
Andreas Tenne, kierownik działu techniki przenośników SCHULZ w Bremie