
Brak napędu? Nie u nas!
Kontrola przetwornic częstotliwości na miejscu
Przetwornice częstotliwości stanowią podstawę precyzyjnego sterowania procesami w wielu branżach. Zapewniają nie tylko bezstopniową regulację prędkości silnika, ale także odgrywają kluczową rolę w zwiększaniu efektywności energetycznej.
Dlatego tym ważniejsza jest znajomość aktualnego stanu każdej działającej przetwornicy częstotliwości. Umożliwiamy to dzięki DrivePro® Site Assessment firmy Danfoss. Jesteśmy ich partnerem systemowym od 1988 roku. Program DrivePro® składa się z różnych modułów serwisowych dla przetwornic częstotliwości. Ocena lokalizacji jest kluczowym elementem tego procesu, ponieważ pozwala „rejestrować i oceniać zainstalowaną bazę oraz wskazywać klientowi słabe punkty”, wyjaśnia nasz kolega Jürgen Borchert, kierownik zespołu ds. sprzedaży i techniki napędowej.
W tym celu stosowany jest przejrzysty system sygnalizacji świetlnej. Kolor czerwony oznacza, że konieczne jest pilne działanie. Wprowadzamy do aplikacji zebrane dane, a następnie otrzymujemy ocenę dla każdego urządzenia, czyli ile ma lat, czy jest nadal aktywne, czy nadal są dostępne części zamienne, czy nadal nadaje się do naprawy, czy też zalecana jest jego wymiana?” Szczegółowy raport precyzyjnie mapuje bieżące i przyszłe wymagania konserwacyjne. „Procesy produkcyjne są kosztowne, gdy stoją w miejscu. Zwłaszcza, gdy przetwornica znajduje się w wąskim gardle, przez które musi przejść cała linia produkcyjna, wtedy powinna być wymieniona lub serwisowana na pierwszym miejscu” – mówi Thorsten Kröger z działu sprzedaży i usług serwisowych technik napędowych.
Nasz zespół ds. oceny lokalizacji otrzymuje wiele pozytywnych opinii na temat dokładnego przeglądu i zaleceń dotyczących działań mających na celu zapewnienie wydajnego funkcjonowania obiektów. „Kontrola na miejscu nie oznacza jednak, że wszystko trzeba od razu wyburzyć i wymienić – zajmujemy się obiektami pojedynczo, aby wszystko działało bezpiecznie jako cały system” – zaznaczają Borchert i Kröger, którzy podkreślają również wielką siłę swoich zespołów serwisowych.
Ocena lokalizacji jest centralnym elementem programu DrivePro®, ponieważ umożliwia rejestrowanie i analizę zainstalowanej bazy oraz wskazywanie klientowi wszelkich słabych punktów.
Jürgen Borchert, kierownik zespołu ds. sprzedaży i techniki napędowej