Tylko roboty są szybsze

Przyglądają się, chwytają, spawają, kleją i skręcają wsporniki paneli bocznych dla nowego typu pojazdu elektrycznego w zaledwie 66 sekund: to 34 roboty, które „powołaliśmy do życia” dla działu produkcji sprzętu jednego z wiodących producentów samochodów na świecie.

Nasi koledzy Helge Assmus i Christian Bartusel zarządzali dużym projektem w Bremie. Assmus wyjaśnia: „Zapewniamy kompletne rozwiązanie do wszystkiego, co wiąże się z systemami elektrycznymi, technologią sterowania, robotyką i instalacją pneumatyczną, od szczegółowego wyjaśnienia procesu po całkowitą implementację i przekazanie operatorowi końcowemu”. Nastąpi to wiosną 2025 r., ale system robotyki już od miesięcy działa na pełnych obrotach: „Zanim nowy pojazd zostanie wprowadzony na rynek, przeprowadzane są również testy zderzeniowe i wytrzymałościowe poszczególnych komponentów – cały proces produkcyjny musi zostać uruchomiony, dotarty i zoptymalizowany” – mówi Assmus, opisując tak zwaną fazę zerową konstrukcji.

Imponujące osiągnięcie: Nasz zespół całkowicie zmontował i uruchomił cały system robotyki w ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy.

12-osobowy zespół pod kierownictwem Bartusela i Assmusa zbudował i uruchomił system robotyki w ciągu dziewięciu miesięcy. Wywarło to niezatarte wrażenie na naszych dotychczasowych klientach, dla których po raz pierwszy pracowaliśmy nad konstrukcją obudowy: „Opinie często brzmiały: Czapki z głów! Inni, którzy robią to od dłuższego czasu, mieli znacznie więcej problemów z osiągnięciem kamieni milowych niż SCHULZ, co widać po obecnym przypadku”, informuje Assmus. Dział produkcji urządzeń był również pod wrażeniem różnorodności naszych specjalistycznych umiejętności, takich jak technika kamer, technika spawania, technika klejenia, technika wkręcania, technika nacinania, systemy RFID itp. „Udało nam się połączyć całą naszą wiedzę techniczną we wszystkich aspektach w jednym projekcie” – mówi Assmus, nie bez dumy, relacjonując opinie.

Po zakończeniu fazy testowej, w połowie przyszłego roku rozpocznie się produkcja rzeczywistych części do nowych pojazdów i przekażemy system robotyki naszym klientom. Panele boczne ponownie spotykają się z SCHULZ Systemtechnik w hali montażowej 9, gdy nadwozia przejdą dalszą obróbkę na nowym torze platform transportowych, zanim opuszczą fabrykę jako zupełnie nowe e-modele.

Byliśmy w stanie połączyć wszystkie aspekty naszej wiedzy technicznej w jednym projekcie.

Helge Assmus, kierownik działu techniki montażu, SCHULZ Systemtechnik

Skontaktuj się z nami
Możliwości kontaktu