
Długodystansowa logistyka ładowania
28 superładowarek dla floty e-ciężarówek
Firma logistyki kontenerowej Contrail jest jednym z pionierów zrównoważonego rozwoju. Dzięki współpracy z Grupą Autohaus Anders możemy udzielać wsparcia w kolejnym wielkim kroku w kierunku neutralności klimatycznej.
Wspólnie opracowaliśmy koncepcję szytą na miarę dla Contrail. W styczniu, pierwsze sześć ultranowoczesnych modeli e-ciężarówek trafia do firmy transportowej, a nasze zespoły rozpoczynają instalację stacji ładowania w ośmiu lokalizacjach w północnych Niemczech.
„Tworzymy kompletną infrastrukturę ładowania, w tym inżynierię lądową. Od betonowych szybów do systemów przeciągania kabli, przez systemy uziemiające, aż po stacje transformatorowe. Łącznie instalujemy 28 superładowarek, z których każda może dostarczyć 400 kW”, wyjaśnia Sebastian Wigger, kierownik zespołu ds. techniki energetycznej i automatyki budynkowej. Od stycznia co dwa tygodnie budowana jest jedna stacja transformatorowa o wymiarach około 10 na 3 metry. Największym wyzwaniem jest tutaj czynnik czasu. Projekt jest finansowany przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu w ramach dyrektywy w sprawie promowania lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu układami napędowymi oraz powiązaną infrastrukturą tankowania i ładowania (KsNI). Za koordynację wytycznych dotyczących finansowania odpowiada NOW GmbH, a zatwierdzanie wniosków odbywa się przez Federalny Urząd Logistyki i Mobilności. Terminy finansowania muszą być dotrzymane. A ponieważ władze są mocno przeciążone ze względu na liczbę projektów związanych z transformacją energetyczną, w wielu obszarach wymagana jest cierpliwość i dobra koordynacja.

„Tworzymy kompletną infrastrukturę ładowania, w tym inżynierię lądową. Od betonowych szybów do systemów przeciągania kabli, przez systemy uziemiające, aż po stacje transformatorowe.”
Sebastian Wigger, lider zespołu ds. techniki energetycznej
Czas odgrywa kluczową rolę również podczas ładowania ciężarówek, jak podkreśla Wigger w podsumowaniu: „Ciężarówki można ładować mocą 400 kW w dowolnym momencie. Dzięki temu kierowcy mogą jak najszybciej „zatankować” ciężarówkę podczas przerw i od razu ruszyć w dalszą trasę”. W ten sposób zapewnione są dalekie przewozy zgodnie z planem spedycyjnym.
